Jävla skitpissvinter!

Nu är jag less, tokless! Det är verkligen skittråkigt att det är 5 plusgrader i slutet av december! Inte nog med att det är bakvänt, hopplöst att rida vettigt, livsfarligt att gå utanför dörren och allmänt tråkigt så förlorar jag även väldigt mycket pengar då mina kunder inte har möjlighet att träna och rida pga underlaget. Ännu tråkigare alltså! Jag som inte haft någon större längtan efter eller känt behov av ridhus har nu på allvar börjat fundera på vad det kan kosta att bygga ett... Dock känns det väldigt orealistiskt, speciellt nu när det är så lite ridande -fast det var ju just det jag skulle bygga bort med ett ridhus...
 
Med facit i hand var det nog bra att det inte blev någon träning, trots att jag är sjukt träningssugen och det känns som en evighet till slutet av januari när det är dags igen, väglaget var inte att leka med så det blev ingen ridhusresa för Sum. I stället red jag och Linda ut med Szum och tant. Första uteritten med Szum i mörkret och dessutom isigt och jäkligt vilket resulterade i att det bara blev skritt. Mest pga att Szum tyckte det var mer intressant att backa ner i diken, bock och stå på bakbenen när vi skulle försöka trava. Förstår inte att han ska tjafsa och försöka gå hem när tant lugnt står längre fram och väntar på honom, och när han dessutom egentligen inte vill gå en meter ensam. Och varför backa ner i ett isfyllt dike, inte bara en utan upprepade gånger? Ibland är han bara så dum! Men han brukar ju bli bättre när vi varit ute några gånger så det är väl bara att ha tålamod, vara ensvis och repetera och repetera. Förr eller senare måste ju slanten trilla ner på honom med!
 
Resten av kvällen drack jag lite vin och åt ost och ke hos grannarna så nu känns det väl lite bättre, kanske, möjligen lite bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0