Ingen semester!

Efter jobbet i dag så red jag dressyr på både Szum och Lucky. Även om ridbanan är som en skridskobana så är det bra underlag utanför banan, lyset räcker ut dit och jag har en stor rishög att rida runt -perfekt för då märker man när hästarna börjar tränga inåt! Det gick bra med båda hästarna, tycker dom påminner lite om varann (även om Szum är minst 10 gånger värre än Lucky). Båda är väldigt uppmärksamhets krävande, blir lite på i hanteringen, har mycket energi som dom inte riktigt vet vad dom ska göra av, en stor kropp som dom inte riktigt kan hantera och dessutom tycker dom nog båda två att dom kan få packa i hop och gå hem när man börjar ställa lite krav... Men som sagt så är ju Szum lite mer av allt, men det är ju så han är -bara att gilla läget!
 
Szum fick jogga lite, ville bara känna lite på honom inför morgondagens träning (som sedan blivit inställd men det visste jag ju inte då), han kändes helt okej! Lucky tror jag börjar inse att han inte är här på semester, vilket han kankse hade hoppats... Vi jobbade så klart med travarbetet men även med att flytta ut bakdelen utanför voltspåret i skritt, det är ofta jobbigt och besvärligt för dom här stora hästarna som har lite jobbigt med att hålla reda på kroppen, men bra träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0