Fredag den 13:e!

Ja jäklar vilken storm det blev igår, den där Ivar var verkligen ingen trevlig bekantskap. Men som genom ett under så har inget blåst sönder och även om något litet träd rasat och fått plockat ihop lite grejer så har jag haft grym tur, speciellt när man tänker på alla som tappat tak och liknande. Lyckades sova några timmar nere i soffan, när jag vaknade i morse var det strömlöst. 
 
Och när jag kom till jobbet så var det strömlöst även där, en affär utan ström är ingen bra affär! Vi ägnade förmiddagen åt att tömma kylar, ta emot varor som vi inte kunde packa upp och åt att smyga runt hyllorna med ljus och ficklampor. Halv ett kom strömmen tillbaka på jobbet och då blev det fart. Alla kylar skulle fyllas igen, de matvaror som inte klarat sig skulle slängas, kassorna kråglade efter strömavbrottet, nya varor som skulle fram och dessutom en massa kunder! Någon riktig lunch belv det inte utan vi fick kasta i oss varsin färdigrätt i farten. När det var dags att gå hem var man alltså rejält trött och matt.
 
När jag kom hem var strömmen tillbaka och jag passade på att rida Szum på banan. Helt plötsligt vände all skit, Szum gav i dag en grym ridkänsla och var riktigt samarbetsvillig. Bland annat gjorde han ett par riktigt fina fattningar! Kan konstatera att han kan när han vill, om jag inte mins fel så var han väldigt fin även efter förra stormen, han kanske behöver en stormnatt för att vara tillräckligt genomblåst i huvudet? Dyr är han i kväll i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0