Födelsedag!

Ja ha, då var man ett år äldre igen! Har ju sagt att jag ska ha ett ridhus innan jag fyller 40 och att jag ska fira min 40års dag i mitt nya ridhus, alltså har jag nu 6 år på mig. Bäst att sätta fart! 
 
Självklart har jag hållt igång i vanlig ordning i dag med. Först red jag och Alida ut med Szum och tant, det gick väl ändå rätt bra även om Szum så klart både testade att stanna, backa, bocka och kasta sig iväg. Men eftesom det ändå slutade med att han var svettigare och tröttare än mig när vi var klar så är jag nöjd! Även Räkan fick gå ut en sväng, hon fick gå galoppstigarna (fast vi travade) och det var nog roligt för hon var väldigt pigg och taktade efteråt!
 
Hade lite lektioner på eftermiddagen, när jag kom dit så var det snö men 2.5 timme senare när jag åkte hem var snön borta och det blåste ljumma vindar. Vad är det här för vinter?? Snart jul och det känns som mars ute!
 
Väl hemma igen så blev huset fullt av fikagäster, jag fick massor av fina presenter, vi åt tårta och kollade in mitt nya hus. Den lilla detaljenhar jag inte berättat men jag har köpt en liten stuga som granne till min gård och precis bredvis ridbanan. Tanken är att det kanske kan bli någon form av boende eller liknande där under kurser och läger i framtiden. Vi får se, jag lovar att fixa någon bild framöver. I kväll har vi i alla fall spanat in huset lite närmare, spännande! Jag ahr tydligen varit snäll i år för jag har fått flera fina födelsedagspresenter, en verktygslåda, jättefina tomtar, grytlappar med kossor (samlar på kossor i mitt kök!) och en spargris där jag ska samla pengar till Räkans föl. Skulle nog behöva en spargris till ridhuset med, men den måste nog vara lite större!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0