2013 -jag och mina hästar!

Tänkte även sammanfatta året förutom verksamheten och företaget. Det har varit ett år med mycket jobb, mycket häst och sedan ännu lite mera häst! Alltså väldigt bra!
 
Taggen!

Taggen och jag tävlade och tränade under våren och sommaren. Blev några bra rundor och några mindre bra. I september så sålde jag Tagg till en jättegullig tjej utanför Sundsvall, även om det så klart var tråkigt så får han nu mycket mera tid och uppmärksamhet än vad jag hann med att ge honom!
 
Taggen och jag på hemmatävlingen i början av maj!
Framhoppningen i Kramfors!
 
TröttTagg!
 
Szum!
 
Inte helt oväntat så har året med Szum varit både upp och ner. Enligt planen så har vi tagit det väldigt lugnt, under sommaren hade vi väldigt bra flyt och jag kunde utan problem rida ut på honom ensam. I höst har det varit en svacka men jag tycker han är bättre igen nu sista månaden. I augusti var vi på träningsläger och vi har varit i väg på ett par träningar nu i höst. Målet för nästa år är att rida fler träningar, hoppain honom och förhoppningsvis kunna starta på någon tävling!
 
Jag och Szum på träningsläger hos Sara i somras!
 
 
Szum arbetas i töm på ridläger i Nyland.
 
 
Räkan!
 
Räkan har inte tävlats i år men under våren hann vi med några dressyrträningar innan hon sedan betäcktes. Hon är nu dräktig med Canterbury och om allt går som det ska så fölar hon i maj! Så sjukt spännande! Jag har ridit henne lite lugnt under hösten men nu väntar vila!
 
I somras!
 
Räkans tjockmage, ungefär halvvägs in i dräktigheten!
 
Actrice!
 
I juni lånade jag Actrice, eller tant som jag kallar henne. Vet inte om det är så vanligt att låna en 21 årig häst som inte är igång för att tävla och jag var lite skeptisk innan men så rätt det blev! Vi passar väldigt bra i hop, jag gillar henne skarpt och tror aldrig jag kommer hitta en häst som henne igen! Hon har massor av energi, en enorm vilja och lite egna ideér där emellan! Under slutet av sommaren så kom vi ut på tävlingsbanan, i början var det helt på hennes villkor och jag hade inte mycket att säga till om. Första tävlingen slutade med tvärnit och luftfärd, andra tävlingen vann vi -men det var bara tur och hennes förtjänst. Under hösten hittade jag knapparna och kunde vara med och styra lite mer och då bjöd hon på fina rundor. Vi debuterade även i Bruksridning genom att bli 3:a på DM, vem kunde tro att tant och jag skulle lyckas i en gren där det ska gå långsamt, och som kräver precision och koncentration? Men har man världens bästa Actrice så är allt möjligt!
 
Finaste tant!
 
Seger i 1 meter på våran andra tävling, på Östersund-Frösö RK
 
Laddad tant på bruksridning i septermber!
 
Hopptävling på SFRK i oktober!
 
 
I våras avverkade jag skogen och det gjorde att jag sedan kunde göra ridbana och även köpa den lilla stugan som står precis bredvid banan. Jag trodde jag skulle sakna skogen men dewt blev totalt tvärtom, jag fick en större och luftigare gård med mer solljus! 
 
Szum dagarna innan avverkningen, här ser man fortfarande träden i bakgrunden!
 
Dessutom föddes ju sötaste Baloo i somras och nu har jag tre katter hemma!
 
Liten Baloo!
 
Nu ser jag fram emot ett nytt år med ännu mera häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0