Tränspussel!

Ridläger i dag igen! Denna gång med ett gäng lite mindre rutinerade tjejer och vi har varit på ett annat ställe med ett annat upplägg. Soligt och fint väder och glada ryttare som jag tror haft jätteroligt i dag. Även jag hade jätteroligt på eftermiddagens teori då vi pratade om utrustning och putsade träns, sen skulle de sätta i hop tränsen igen och det var inte lätt! Jag hade utlyst en tävling om vilket lag som var snabbast att sätta i hop tränsen men ingen vann för det hade aldrig gätt att tränsa hästarna med dom tränsen! men oj vad roligt vi hade och jag tror tjejerna lärde sig en hel del!
 
Jag red Taggen på morgonen innan lägret, han fick gå galoppjobb och fick jobba rätt ordentligt. På kvällen sen red jag först Szum en ganska lugn sväng, han var på sitt bästa humör och så trevlig att rida! Sen red jag Lillan, jag red henne bredvid hagarna. Vi provade på att flytta lite sidvärts i skritt, sen travade vi och tränade styrning, det gick jättebra och jag hade riktigt bra bjudning på henne!
 
Lillan innan dagens ridning!
 
Och Lillan efter dagens ridning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0