Ridläger bilder!

Då var sommarens sista ridläger över, i alla fall de läger där jag jobbar, på fredag ska jag ju nämöigen på ridläger själv! Ska bli roligt, sist jag var på ridläger var 1996!
 
Dagen började med att jag var hos Nylands Hästsportlag och hade en lektion på förmiddagen innan lägret. I dag har tjejerna fått flytta hästarna sidvärts och travat utan stigbyglar, fast dom uppskattade nog mest att få prova galopp och att hoppa! På teorin har dom visat häst vid hand och tömkört, mycket nytt och mycket skoj för dom!
 
På kvällen red jag och Elise ut med Lillan och Gandalf, först var Lillan lite brydd över den nya kompisen men det släppte sedan. Vi galopperade flera gånger och även om hon var lite försiktig i början så bköd hon så fint sen! Tycker att hon är rolig att rida och jag tror hon kommer bli en jättetrevlig ridhäst, ingen som är sugen på en framtida dressyrhäst? Red även Actrice som ju haft några dagars vila, hon var pigg som vanligt och kändes jättefin! 
 
Här kommer några bilder från dagens läger:
 
Sadling inför sista ridpasset! Observera blommorna i manen och svansen!
 
Klart hästarna ska vara flätade och fina!
 
Tömkörning!
 
De fick tömköra en liten bana med slalom och passager, det gick strålande för alla!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0