En liten smurf!

Efter två höstiga dagar var det skönt att sommaren var tillbaka igen. Sol, inte jättevarmt men tillräckligt för att ha linne, känns så bra!
 
Började dagen med att fakturera innan jag drog i gång med ridningen, först ut var Räkan. Hon har vilat en och halv vecka pga tappsko och tidsbrist och kändes lite spänd i kroppen efter regnet de sista dagarna, så vi tog en lugn tur för att komma i gång igen. Sen var det dags för Lillan, i dag red vi ut ensamma, utan sällskap och draghjälp! Det var tveksamma steg i början och hon undrade nog om jag verkligen menade allvar, men självförtroenet ökade hela tiden och sen travade hon med bjudning uppför backarna. Jätteduktig häst, jag blir så imponerad av henne!
 
På eftermiddagen var det dags för Szum att jobba lite igen efter några dagars vila sen lägret. Vi red ut en sväng, inga som helst problem eller tjafs. Känns så skönt att jag kan låta han vila tre dagar och sen bara sitter upp och rider ut ensam, det är ju precis så det ska vara men det är ju inte alltid helt självklart att det är så. Speciellt inte med Szum... Avslutade med att rida hem Taggen och hoppade lite. Jag tyckte inte att jag fick honom riktigt genom kroppen som jag ville och han hoppade lite spänt. Men vi hoppade i alla fall lite på volt och en låg och lätt kombination, men jag måste skärpa mig och träna bättre mellan tävlingarna!
 
Kvällen spenderades i Stugun, en bit att åka men väl värt det för ambiösa ryttare och fina hästar. Red en ny bekantskap i kväll, hon och jag var inte helt överens om vem som skulle bestämma tempo. Tror hon insåg, precis som så många innan, att det var lika bra att göra som den lilla smurfen säger för hon är jäkligt envis. Detta med smurf kommer i från när jag började med Szum och han var jättearg på mig. Jag var i hans ögon inte större än en liten smurf, och så kommer jag och säger vad han ska göra, han som är störst, bäst och vackrast! I dag är han allt som oftast överens med den lilla smurfen, och när vi inte är det så slutar det ändå som smurfen vill. Man ska inte underskatta en liten smurf! 
 
Bild från ett tidigare besök i Stugun då jag red en annan häst än i dag. Fina Rigo!
Foto: Albin Alf
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0