Valborg!

Tänk att det redan är sista april! Vintern var så lång och seg men sen har det gått fort, redan maj i morgon och snart är det sommar. Jag som inte ens börjat annonsera inför sommaren, dags att sätta fart! Gandalf mår bra igen, i natt och i dag har han både ätit, bajsat och druckit. Så mycket som Elise gått med honom så behöver hon nof inte powerwalka på flera veckor! Skönt att det tycks sluta väl, kolik är lurigt.
 
För min del har det inte blivit något valborgsfirande utan jag har ridit som vanligt. På förmiddagen åkte jag och Peppe till ridhuset, där mötte vi upp hans ägare som ju numera bor i Stockholm men som var hemma på besök. Jag försökte visa lite vad vi jobbat med, inte helt lätt då han var spänd och tittig, men hon fick ju se litegrann i alla fall. Och sedan fick hon även sitta upp och känna lite på honom, självlart fikade vi lite med! 
 
Hemma igen så tömkörde jag Szum. Han var ju stökig i söndags men i dag var han lite mer som vanligt. Sen skrittade jag och Elise ut en sväng, jag hade Taggen och för honom var det nog mentalt det jobbigaste passet på länge. Han har lite svårt att förstå vitsen med att skritta en hel ridtur... Jag passade påa tt testa Räkans sadel på honom, tror jag ska prova att hoppa i den i morgon. 
 
Efter lite middag, valborg till ära lyxade jag till det med potatisgratäng och rostbiff, red jag ut Räkan. Självklart regnade det, men eftersom det varit riktigt aprilväder hela dan med ömsom sol och ömsom regn och hagel så vore det ju konstigt om jag hade kunnat rida alla hästar utan regn. Avslutade kvällen med att tömköra Cadde. Han fick gå ut en sväng i dag, det gick jättebra förutom en liten stunds förvirring när jag försökte vända honom ute på ett hygge... Blev en lång dag i dag med, var i alla fall inne före klockan 22 men det var inte mycket mer än så! 
 
Jag och Peppe i dag när vi skulle lasta för hemfärd.Visst ser jag liten ut bredvid honom?
Foto: Tine Lindquist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0