Sadelvänjning!

Ica hela dagen i dag med, lite tråkigt då det varit finväder i dag men jag hoppas på bra väder i morgon med. På kvällen så började jag med att tömköra Szum, han har vilat i helgen så han var lite laddad. Nu hoppas jag att han gjort av med en del av överskottsenergin tills jag ska rida i morgon.
 
Sen fortsatte jobbet med Cadde, han får jobba gansak intensivt nu i början men vi jobbar korta pass. I dag sadlade jag honom direkt när vi gått ut ur boxen, inga problem. Sen fick han ha sadeln när vi longerade och jobbade med markövningarna. Han var jätteduktig i dag, traven fungerade jaättefint i i longeringen i båda varv och jag tror han börjar fatta vad det går ut på! Dessutom ryggade han bra i dag, jag behövde bara peta med spöet på framknäet så backade han, precis som jag vill ha det! Guldstjärna!
 
Gårdagens bild känns aktuell i dag med, när sadelvänjningen fortsatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0