Kolik!

I morse när jag släppte ut hästarna så tyckte jag att Gandalf inte riktigt betedde sig som vanligt och inte helt normalt. Han la sig några gånger och skrapade lite. Innan jag åkte på jpbbet ringde jag Elise och bad henne kolla till honom. Vi höll kontakten under förmiddagen men han blev inte bättre så hon fick ringa efter veterinären. Jag åkte hem på lunchen och hjälpte dom lite, Gandalf var stökig och det är inte helt lätt atthålla häst, brems och sond! Men till slut hade han fått behandlign och medicin, han hade förstoppning troligen orsakat av att han druckit för dåligt. Elise har gått med honom varje timme hela eftermiddan och när jag kom hem var han bättre, under kvällen både bajsade, drack och åt han! Nu ska jag gå med honom igen innan ajg lägger mig och så kommer Elise en gång tidigt, tidigt i morgon bitti. Jag hoppas verkligen att faran ska var över! Man kan ju tro att rosetteroch segrar är det mest efterlängtade man kan få av sin häst men en bajshög efter en kolik slår nog allt!
 
Jag och Malin red ut med Peppe och Oliven, blev en tur med mycket trav och galopp, Peppe var pigg och glad. Innan dess hade jag även suttit på och skrittat Cadde lite med hjälp av Malin. I dag provade vi på att styra och svänga lite!
 
Stackars Gandalf som har ont i magen! Peppe saknade honom i hagen i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0