Maxad lektionsdag!

I dag har det vrekligen varit bra rulle med lektioner och hästar att rida! Åkte vid 14 tiden och var hemma strax efter 21, har hunnit med att rida två hästar, longera en unghäst och haft sex stycken ridande. Jag tycker det är jättebra! Så då gör det inget att det blivit många mil i bilen, dessutom har solen lyst och det varit nästan sommarvärme! Det har gått överlag bra, många olika typer av hästar och ryttare i olika åldrar -det är så roligt.En oturlig vurpa blev det tyvärr i kväll men jag hoppas både häst och ryttare klarade sig bra, det är ju tyvärr sånt som händer.
 
Innan jag åkte för lektionerna så red jag ut Räkan en sväng, ville känna hur hon kändes efter hovbölderna. Tyvärr har hon ju tappat en baksko och det störde henne även fast vi bara red en kort sväng på mjukt underlag, men höger fram där hon hade hovbölden kändes bra i alla fall. Red även Taggen, han fick gå ett galoppjobb.
 
Gammal lektonsbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0