Kurragömma!

Varit på Ica i dag, väl hemma skyndade jag och Elise oss ut för att hinna innan värsta mörkret. Det är så trist nu när kvällarna blir mörka, tycker att vi kan ändra öppettiderna på Ica så jag kan rida på dagtid! Vi red i alla fall ut med Taggen och Lexus och det gick jättebra. Lexus var avspänd men blev lite trött på hemvägen.
 
När jag sedan hade tagit in och fodrat hästarna och skulle fylla vatten till stona (som har bal och inte behöver fodras) blev jag väldigt nervös.. Corran stod i deras lilla hus men kom ut när jag kom dit, men Räkan syntes inte till i huset eller i närheten. Jag ropade på henne men hon dök inte upp, så jag började leta henne i mörkret och leran! Hade lampan på mobilen på och gick runt hela hagen och ropade, ingen Räka men Corran följde med mig hela vägen runt. Innan paniken tog över kollade jag in i huset deras igen, inne i hörnet stod Räkan! Hon hoppade en halvmeter när jag kom in och lös med lampan, stackarn stod väl och sov! Med alla hästar hemma och onsdagens ridtider i hop pusslade kan jag nu gå och sova i lugn och ro!
 
Räkan lekte kurragömma med mig i dag, tror hon vann...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0