Höststök!

I dag ahr det varit lugnt på Brännan. Mina hästar ha ju tappskor, och Taggen är dessutom tjock i ett bakben (misstänker vricknng i leran), så det är ju inte så mycket att rida just nu. I stället har jag i dag gjort om lösdriftshagen, den har ju varit större i sommar och fungerat som beteshage. Nu har jag gjort om den till sitt vinterformat och även bytt ut all tråd och dåliga isolatorer, dessutom har jag mockat ordentligt i huset och spånat upp! Skönt att få lite av det som måste göras innan vintern gjort, nu har jag bara två sommarhagar kvar att ta ner!
 
Framåt kvällen kom Malin och hon hjälpte mig med Szum. Longerade lite innan jag hängde lite och satt upp. Malin ledde lite först och sen tog vi av linan och jag provade att styrning, broms och gas fungerade utan lina, vilket det gjorde någolunda. Så då gick vi ner till boxarna och Malin satt upp på Oliver, och så red vi ut! Vi skrittade en liten sväng på nersidan och Szum var så duktig! Lite ojämn i gasen från början men sen hängde han med Oliven bra. Känns bra att vi kommit så här långt nu eftesom jag tyckt det gått lite trögt i början, han var ju lite spänd när jag hängde i början och jag har ju fått jobba han ganska mycket från marken. Men nu är vi på gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0