Vinter!

Nu är det verkligen vinter! Ordentligt med minusgrader i helgen och i dag en massa snö! Det är alldeles vitt och vintrigt ute, mysigt! 
 
Efter en heldag på Ica så jobbade jag Szum nu i kväll. Tror faktiskt vi börjar bli kompisar nu! Har ju mest hållit till vid stallet när jag jobbat honom vid han dmen nu är det dags att vidga vyerna. I kväll höll jag till där jag brukar rida och jobba hästarn här hemma, på en lägda som används som hage sommartid. Det har varit för blött för att rida där i höst men nu är det bra även om det i kväll var klabbsnö, men vi jobbar ju i skritt så det gick bra ändå.
 
Tycker han lyssnar mycket bättre och är inte lika hysterisk längre. I dag var det inga protester alls utom att han stod emot lite när vi skulle backa, men efter npgra upprepningar så gick även det fint. Han flyttade väldigt bra sidvärts och var följsam på volterna, och koncentrerad på mig! Det går framåt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0