Vilket mörker!

Jag är verkligen inte förtjust i mörkret. Jag tycker man blir trött och omotiverad av mörkret, och det är dessutom rätt opraktsikt när man jobbar ute. Just nu är det en stress när mankommer från jobbet för att försöka hinna rida lite innan värsta mörkret, men snart är det ju mörkt både när man åker till och från jobbet. Men då slipper man ju stressen att försöka hinna innan mörkret i alla fall. 
 
Jag skyndade mig ut med Taggen och hann i väg innan värsta mörkret. I dag var han lite lugnare än i går men det blev några luftsprång även i dag. Jobbade sedan Szum utanför boxarna. I dag hade jag en cool och harmonisk häst som lyssnade och var följsam! Ingen tendens till att vara kaxig i dag utan han var jättetrevlig. Gjorde lite palltränng och stod i stigbygeln flera gånger,  jag var så sugen att sitta upp men eftersom jag var ensam så avstod jag. När jag sedan skulle gå tillbaka med honom så drog han på två brallsprång från ingenstans... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0