Trötter!

Först Ica hela dan med fullt ös och sedan hästarna hela kvällen, inte konstigt man är trött!
 
Jobbade Szum först, även i kväll var han lugn och harmonisk utan tendenser till trots. Förutom att jobba honom på de små volterna med halter så lägger vi in ryggning och sidvärtsförflyttningar. När Malin kom så satt jag lite på honom utanför stallet. Vi har lina på honom men jag försöker styra honom så mycket som möjligt från ryggen. I dag red jag några volter runt Malin och runt uppsittningspallen samt gjorde väldigt många halter. Det gick bra trots att Trassel, en av mina katter, höll på leka med en näbbmus precis just då. Det är alltid så, så fort jag ska upp på unghästarna så ska katterna leka, jaga varann eller greja på precis där och då, men det är ju bra miljöträning för hästarna!
 
 
Sen red jag och Malin ut med Taggen och Oliven. Taggen var lugnare i dag och höll sig på mattan. Han var lite spänd men inga luftsprång eller hyss i dag! Nu är jag trött så det blir nog inte så mycket mer än fika, duschen och sängen i kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0