Stenhårt!

I dag har det varit fruset hela dan! Det har vissa fördelar, som att det är mindre lerigt och blött, hästarna är renare och det går att jobba hästarn ahär hemma på gården. Men det har vissa nackdelar också, hagarna blir knöliga och ridbanan där jag hade lektioner var stenhård!
 
Red ut Taggen på förmiddagen, ganska lugnt med tanke på underlaget. Sen var det Orvars tur. Longerade lite här hemma, repeterade uppsittningsövningarna sen igår och i dag brydde han sig inte alls och satt aedan upp. Red några varv utanför stallet på liten åttvolt. Kollade av start, broms och styrning, det kändes riktigt bra!
 
Tömkörde Szum, även han här hemma. Han var pigg och busig men det gick ändå rätt bra. På eftermiddan och kvällen var det lektioner, jag känner mig inte helt nöjd men det beror nog mest på underlaget. Hästarna blir lite spända och stumma och då blir inte ridningen jättebra, men det är bara att gilla läget. Red en kundhäst och det gick riktigt bra!
 
Szum i dag när jag tömkörde!
 
Dags för varvbyte!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0