En dag!

En dag hann jag rida Taggen innan han trampade av sig skon igen!! Jag blir tokig! Inte nog med att jag har hästarna för att jag vill rida, träna oh utvecklas, det är väldigt bra för mitt humör att rida också. Att bara sitta här hemma och grubbla gör inte att saker och ting känns lättare, och det mesta kändes lättare igår när jag hade varit ute och ridit lite. Dessutom är det jättelite lektioner nu så jag kan inte roa mig med det heller. Jättetråkigt! Jag har ju två hästar för att alltid ha någon häst att rida men ofta är det så att om det krånglar, så krånglar båda hästarna samtidigt.
 
Men nu ska Taggen få byta hage. Ska prova att ha honom med Räkan i stället. Den hagen är lite torrare och han blir tyvärr lite utanför och lite mobbad med grabbarna så det kanske blir lugnare för honom att gå med Räkan. Funkar inte det så får det bli ensam hage tills det frusit på. Inte så mycket annat att göra som det känns nu!
 
Taggen tycks ha fobi för att ha skorna på sig just nu!

Kommentarer
Postat av: Ingrid Alf

Hej Pernilla! Har du inte möjlighet att byta hovslagare? Jobbigt med tappskor och hovbölder tycker jag. Läser gärna din välskrivna blogg och håller med om mycket du skriver.

Svar: Tack!Jag tror tyvärr inte att det bara är hovslagarn som är problemet. Mina hästar tappar skorna även när andra skott medan de andra hästarna i stallet som har samma hovis och går i samma hagar behåller sina skor. Är tacksam att jag har en hovis som hjälper mig med alla tappskor. Det stora problemet är att mina hästar har fullblodshovar som går sönder lätt och att hagarna är för blöta nu. Jag hoppas på att det ska bli en bra vinter nu!
Pernilla Engström

2012-10-14 @ 18:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0