Snabba ryck!

Tänkte börja dagen med att rida Orvar innan jobbet, men han var lite morgontrött och sov så gott när jag kom ut. Men han vaknade till rätt snabbt och var pigg som vanligt när jag red. Vi red ut en sväng själva och han är ju lite mer tittig och spänd då, än när vi har sällskap, men förutom att han hoppade till någon gång skötte han sig bra. Vi travade mycket och fick till lite galopp också. Han tog galoppen direkt, men så tittade han till på en stock som låg i diket och då tappade vi galoppen, men jag fattade igen och han tog återigen galoppen direkt. Det gör mig mycket nöjd då det varit lite svårt att få in galoppen på honom, men han är ju inte galopperad så mycket så det är ju inte så konstigt.
 
 
Morgontrött Orvar!
 
Efter jobbet var det full fart. Klockan 14.00 stängde vi på Ica, en timme senare hade jag åkt hem, bytt om, gjort i ordning Taggen, lastat och var på väg till dressyrträning. Tycker själv det var rätt bra jobbat! Det blev lite ont om tid när jag kom fram så jag hann inte rida fram så mycket som jag egentligen vill men Taggen släppte fint i dag med. Fick jobba mycket med att rida frammåt och att han verkligen är framme för skänkeln. Är verkligen mycket jobb kvar innan han verkligen är framme för skänkeln men jag tror det går åt rätt håll. Känner vad viktigt det är att rida träningar kontinuerligt på honom då han är expert på att "lura" mig när jag rider själv, så då fuskar han en hel del tyvärr.
 
Taggen innan lastning på väg till dressyrträning!
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Tror att Orvar har hamnat i himmelriket, får sova i maten ;). Vad skönt att han sköter sig bra. Tänkte komma och hälsa på något framöver, vi får boka en dag du/vi har tid./ Monica

Svar: Han såg då verkligen ut att njuta när jag kom och störde honom igår! Det är bara att komma och hälsa på, hör av dig när du har tid, det är ju roligare att komma när det är ljust, så ser vi om jag kan då.
Pernilla Engström

2012-11-19 @ 08:19:34
URL: http://furstegarden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0