November regn!

Vintern är helt borta efter plusgrader och regn hela dagen! Inte alls roligt men inget man kan göra något åt. I dag har jag förutom att som vanligt på fredagar jobbat och ridit även förberett inför morgondagens ridhusbesök. Jag har fixat pastasallad och packat grejer, bakade gjorde jag ju redan igår.
 
Jobbade Szum först, fick hålla till vid boxarna i dag igen då det ju är för mjukt på gräset nu igen. Gjorde det vanliga jobbet, hade han på små volter runt mig, halter, ryggning och sidvärts. I början tog det mig 40 mins jobb med detta för att få honom koncentrerad och lyssna, i dag gick jag i genom dess aövningar på 7 min!! Lite skillnad! Eftersom han var så duktig så gick vi en sväng i mörkret och jobbade lite även nere på vägen i mörkret. Gick bra det med! Sen red jag och Malin ut i mörkret på Taggen och Oliven.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0