Morgonpasset!

Klockan 8.20 i morse red jag och Malin i väg på Räkan och Oliven. Malin skulle börja jobba 11 och ville rida medan det var ljust, själv hade jag ju också en del att göra under dan och hängde på. Skönt att komma i väg så där på morgonen och härligt väder. Räkan var inte alls morgontrött utan var som en bomb på hemvägen. Sen mockkade jag och fixade stall och lösdrift innan det var dags för Szum. Han jobbade jag och red vid stallet i dag med. Kändes jättebra!
 
Efter lite fika så tog jag med mig Orvar och Taggen till ridhuset. Började med att rida Orvar, travade över bommar, red volter och hoppade några språng. Fick till två galoppfattningar, men sen tog orken slut. Känns som det är det som behöver jobbas på nu, mer ork och styrka, för han är positiv och ger en bra ridkänsla även om han var lite spänd i dag. Red sedan Taggen, han var coolare än sist och vi klarade oss utan bakutsparkar i dag. Jobbade mycket med galoppen på volt över en bom. Tycker det är ett jättebra sätt att kontrollera galoppkvaliten, om galoppen är dålig så kommer man tappa den, hästen landar i fel galopp eller tapapr rytmen om man kommre lite fel på bommen, är galoppen bra rättar sig hästen utan att tappa. Vi jobbade många varv innan jag var nöjd. Då fortsatte vi med två små sockerbitshinder på volt, fick jobba väldigt länge där med innan jag tyckte det var okej. Vi landade i fel galopp, eller så tappade jag galoppen, eller så flöt han ut och vi tappade vägen, eller så tappade jag balansen eller red dåligt eller... Blev lite perfektionist i dag men det var verkligen inte så bra, efter detta arbete så var både jag och Taggen rätt trötta, och Taggen såg nyduschad ut, så vi gav oss där.Hade en lektion innan jag åkte hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0