Höststorm!

Vaknade i morse (eller rättare sagt flera gånger redan i natt) av att det blåste rejält ute! Efter en lång stunds velande fram och tillbaka bestämde jag mig för att ställa in kvällens lektioner och flytta dom till i morgon i stället. Det var svårt att veta om blåsten skulle hålla i sig och det kändes varken roligt eller säkert att rida som det blåste, dessutom skulle ingen höra vad jag sa. Eftersom jag hade tänkt åka till Sundsvall i morgon så gjorde jag en omkastning och åkte dit i dag i stället. Fick med mig Malin också, men innan vi åkte så testade vi att rida lite!
 
Red först ut på Oliven och Orvar. Det gick bra även om dom var lite laddade, och ett nerblåst träd låg över vägen! Skrittde sedan ut Räkan en sväng i skogen, och travade några varv här hemma,  tyckte hon behövde röra lite på sig efter gårdagens ridhusbesök. När jag skulle leda tillbaka henne till hagen kom en 1,5 meters grangren flygandes rakt emot oss! Så nog blåste det rejält i byarna. Taggen och Szum fick vara i dag, de är nog laddade ändå, utan stporm, och rastade sig själva rätt bra i hagen. Speciellt Taggen som studsade runt rejält när jag var ute med Räkan.
 
I Sundsvall var jag på jakt efter varma ridkläder. Hittade en del som jag var sugen på, men det rätta shoppinghumöret var inte med mig så det blev mest bara ett par överdragsbyxor och handskar. Men det andra finns ju kvar till en dag med mer shoppinglust, mindre beslutsångest och mer pengar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0