6 hästar senare...

I dag har jag ridit 3 hästar och tömkört 3 andra, dessutom har jag burit ut 29 spånbalar ur transporten. Kanske inte så konstigt att jag känner mig lite trött nu i kväll?
 
Började med att rida Orvar, han fick gå ut en liten sväng själv. Han tyckte nog att det var lite spänande men gick snällt, avslutade med lite dressyr här hemma sedan. Red även dressyr på Taggen, han var inte riktigt på hugget från början men det blev bättre efterhand. Avslutade sedan med att tömköra Szum. Han blev stressad och blockerad även i dag. Jag skulle bara gå förbi det stället där han krånglade sist och direkt började han greja, helt utan att jag var på honom eller satte npgon press alls. På några sekunder var han upp i varv och stressad, och lyssnade inte alls på mig utan for bara runt. Efter en kvarts tålmodigt arbete kunde han skritta lugnt igen och hade varvat ner! Vi måste jobba lite mer på detta, att varva ner och koppla på hjärnan i de situationerna.
 
Sen packade jag med mig Räkan och åkte till ridhuset, jag hade ju burit ut alla spånbalarna innan, annars hade Räkan aldrig fått plats i släpet. Hon fick gå ett ganska lugnt lösgörande pass med skänkelvikningar, galoppfattningar och travbommar på volt. Avslutade med att galoppera över ett lågt sockerbitshinder på volt, och det är både lösgörande och superbra jobb för spänd galopp! Tömkörde sedan två hästar åt kunder, den ena har jag tömkört några gånger nu och i dag var han verkligen jättefin, roligt!
 
Nu blir det varma mackor och House på tv för nu orkar jag ingen mer nytta i dag!
 
Räkan och OIiven vid Räkans senaste ridhusbesök, vilket känns som det var väldigt längesen.. Men det är bara någon månad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0