Värme!

Har haft en kanon dag, fint väder och fina hästar, kan det bli bättre?

Först ut var Räkan, som jag red ut. I början kändes hon lite sådär men det släppte eftre hand, och efter vi hade galopperat på små stigar och över lite grenar och små stockar så kädes hon jättefin på hemvägen! Taggen hoppade jag här hemma, kändes också jättefin - i alla fall när jag red rätt och inte släppte i väg tygeln. En bra känsla inför helgens tävling! Corran fick gå lite dressyr, också helt okej. Jobbade henne bla. på kiten åttvolt över travbommar, bra för att jag ska får med henne runt i vändningarna och kunna vände med yttersidan.

Dagens stora glädjeämne var nog ändå Peppe! Jag red honom, med Malin som ledde, runt gården ner på vägen och upp nästa uppfart! Jätteduktig! Stort tack till Malin som hjälper mig så bra med unghästarna!

Kvällen ägnades åt träningar, nu är jag ganska trött och hungrig så det är dags att börja med middagen! Hade ingen lust att laga mat tidigare i dag när det var så varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0