Träning!

I dag har det varit dressyrträning för Annelie igen, jag var med på Taggen och Corrran. Red Taggen först, han ska ju på sin första dressyrtävling på lördag så vi red bla lite uppridningar. Den bästa känslan hade jag dock när vi jobbade med övergångar galopp-trav-galopp. Fokus låg på själva övergångarna som kanske var lite sådär, men både traven och framförallt galoppen kändes bra i den övningen.

Corran kändes riktigt bra i traven, fick jobba mer med att hitta takten än rida framåt som vi gjort alla andra träningar. I galoppen fick jag inte lika bra känsla som i traven, speciellt i höger galoppen tappade jag lite ridning. Corran har en väldigt bra galopp, och jag brukar verkligen ha en fin känsla i galoppen men jag hittade inte den i dag, men det var nog mer jag än hästen som hade tappat känslan.

Väl hemma var jag rätt trött och nöjd så resten av kvällen har jag inte gjort så mycket vettigt! men i morogn är det Ica som gäller igen så då är det full fart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0