Rolig ridning!

I kväll ha jag ridit två riktigt roliga ridturer. Först Räkan som fick komma ut och galoppera. Jag red ungefär som galoppprogrammet men utan att klocka. Sen red jag Taggen på en av hans favortiställen, vi har inte ridit där på hela vintern och han var riktigt pigg och laddad. Att det kan vara så roligt att galoppera på små stigar och hoppa över grenar! Till slut hoppade han över allt, även den minsta lilla kvist och han hade vissa problem att skritta hem sen. Men han var väldigt rolig att rida! Är så underbart nu när alla ridvägar tinar fram! Provade även sadel och träns på Peppe, samt borstade av honom en hel del vinterpäls.

I morgon ska jag åka in till Östersund för att gå på Lantbruksdagarna, de innehåller bland annat föreläsningar och seminarium till viss del riktat mot hästföretagare. Helena Lundbäck är en av föreläsarna. Det ska bli jättekul och jag hoppas på mycket inspiration och ideer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0