Ny häst!

I dag har en ny pålle anlänt till gården. Det är Peppe, en 3 årig halvblodsvalack som ska vara här för inridning. Han är sadelvan och tömkörd, så vi ska forsätta att jobba därifrån, tyvärr är han lite tunn men det ska vi förhoppningsvis kunna åtgärda med mycket mat. Självklart får ni följa arbetet med honom här på bloggen.



I dag har det blåst rejält, vilket är synd för annars hade det nog varit ganska skönt väder. Jag har ridit dressyr på Räkan och Taggen, måste säga att Räkan kändes fin. Corran tömkörde jag, hon var koncentrerad på mig trots blåst och att den nya hästen gick i hagen och gnäggade. Tycker att hon är mycket bättre i formen nu än hon varit tidigare. Några träningar har jag även hunnit med, bland annat red Malin ett dressyrpass och det var stor skillnad på formen mot förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0