Dressyrdebut!

I dag var det då dags för Taggens dressyrdebut, och vi kan väl säga att det gick sådär... Jag hade innan varit orolig för att han skulle sparka beakut eller hoppa över dressyrstaketet, han hoppade inte över staketet men han gjorde två fina bakutar i vänster galoppen inklusive ett byte! Det gav inga extra poäng kan jag säga! Inte riktigt nöjd med det övriga heller, det finns mycket kvar att jobba på! Vi får väl se om det blir fler dressyrstarter eller om vi håller oss till hoppningen, men dressyrträningen ska vi i alla fall fortsätta jobba med, för det behövs ju upppenbarligen! Fina hästar fick jag se, och trevligt sällskap i fint väder så det var en rolig och lärorik dag!

På kvällen hjälpte Malin mig så jag kunde hänga på Peppe igen, han var lite spänd så vi måste fortsätta jobba med det lite till. Jag tycker inte det är så¨vanligt att hästarna är spända i samband med att man hänger och sitter upp men Peppe är ju ganska "grön" och valpig så det kanske har merd det att göra. Men det är bara att fortsätta jobba med det, ofta är själva hängandet jobbigare för dom än när man sedan sitter på dom. Longerade honom med inspänning i dag för första gången och det gick jättebra!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tyckte iaf att han uppförde sig riktigt bra och på uppvärmningen såg han faktiskt fin ut! Måste ju få ta några gånger att få lite rutin och procent man känner sig nöjd med. Så jag hoppas att ni inte lägger dressyrtävlandet helt på hyllan ;)

2012-05-20 @ 20:10:15
URL: http://payment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0