Dressyrdag!

I dag var det dags för räkan att tävla dressyr, vi var till Tanne på Frösön. Jag hade låga förväntningar då jag inte riktigt tyckt att Räkan var i form, och jag var orolig lite att hon skulle tjafsa och stå emot skänkeln. Jag började med att rida fram henne ute i skogen, travade och galopperade där innan jag gick in på framridningen. Hon var spänd men kändes riktigt fin i skogen. Och den känslan höll faktiskt i sig inne på framridningen också! Även programmet kändes bra, sen finns det ju fortfarande mycket kvar att jobba på och det fattas några procent upp till placering ännu. Domaren dömde rätt lågt så med mina 55.6% hamnade jag i mitten av resultatlistan, och med den känslan jag hade innan så får man vara nöjd! Om Räkan sköter sig lika bra nästa gång, och jag rider lite bättre och vi tränar lite mer så ska vi nog vara ännu närmare placeringarna nästa gång!

Väl hemma igen så red jag och Malin ut med Taggen och Oliver en liten sväng. I morgon är det deras tur att tävla, då i hoppning, så de fick även en dusch! Hann även med att rida lite på Peppe. Malin började med att leda mig upp till hagen och vi testade lite styrning, start och stopp innan vi tog av linan och jag red själv på honom! Gick jättebra och jag red själv ner till stallet igen sen, även om Malin fanns med som stöd. Mycket nöjd med honom!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0