Vårtecken!

Det är verkligen tider för vårtecken just nu, de flesta tänker nog på tussilago och liknande men jag ser andra vårtecken. Som att ridbanorna nu tinar fram! Var hos Nylands Hästsportlag i dag och deras bana var nästan helt torr! I mars! Det är otroligt tidigt!

Ett annat vårtecken, som inte är lika roligt, är leran! Det är lerigt överallt på min gård som det känns, och så även i hagarna i alla fall tycks det så när man ser hur Taggen såg ut i dag.



Syns inte så väl men det var en rejäl lerinpackning, speciellt på huvudet!

Tror dessutom det är dags att fixa klister i sadeln, höll nämligen på att ramla av i dag med! Travade ute med Taggen och tänkte väl på annat när han fick syn på något jättefarligt (troligen en fläck på vägen). Han tvärvände och kastade sig mot dikeskanten som var mjuk och gav efter, så då kastade han sig ett halvt varv till. Jag satt kvar, vilket nog handlade mer om tur än balans! Ganska skickligt var det att han hade fyra skor när vi red i väg och nu har han bara två kvar... Vi tappade en under turen (som jag inte hittat!!) och en baksko hade lossnat och vridit sig, så den fick jag dra loss när vi kom hem. Ganska bra jobbat va? Fattar inte vad vi hållit på med i dag...


Kommentarer
Postat av: Rebecca Gumse

sv: ja de är klart du får !:)

2012-03-25 @ 21:56:15
URL: http://beccagumze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0