Ridning på sjön!

Det är inte helt enkelt att hålla i gång träningen när det som nu är blankis överallt, eller för den delen när det är blött och lera. Det är i dessa lägen det gäller att ha fantasi och vara kreativ för att hitta ideer för hästarnas träning. Jag tycker själv jag är ganska bra på det, även om det just nu faktiskt går att rida på våran bana till skillnad från många andras. Såg en bild på Facebook på en tjej som åkte skridskor på sin ridbana!

Som tur är så har även mina elever och kunder bra fantasi när det gäller att hitta ställen att rida på. Jag har haft lektioner på gårdsplaner, i hagar, på parkeringsplatser och vid Thailänska paviljongen! Och i dag kan jag lägga till; på en sjö till den listan! Ridbanan hos Nylands Hästsportlag var bara is, men nere på sjön så var det fint ridunderlag på isen, så de hade kört ner bommar dit så vi körde dagens lektioner där. Och det var riktigt bra underlag så vi kunde till och med hoppa lite!

Här hemma har det varit uteritter som gällt i dag. Red ut Corran på en kortare sväng och Totte på slingan i sommarhagen, innan lektionerna. Och Räkan ut en sväng efteråt. Har väl inte varit något jätteinspirerande arbete med dom men det känns skönt att kunna hålla i gång dom i alla fall.


Två av de tjejer som red på sjön i dag. Den vänsta hästen är 27 år och fullt i gång, i dag var hon pigg och laddad eftersom vi både hoppade och var på sjön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0