Ridhusvisit!

I dag har vi varit till ridhuset en sväng, Malin med Oliver och jag hade med mig Totte och Taggen. Men vi var faktiskt fyra stycken som hoppade så det var roligt!

Först red jag Totte, det är ju andra gången jag rider han i ridhuset och han var lite småspänd i början men det släppte fort. Målet för dagen med honom var att prova galoppen inne och vi fick till tre fattningar, känns helt okej. Bra bjudning i traven har han också!

Sen hoppade jag Taggen, vilket var alldeles för längsen sist! Taggen var pigg och lite ostyrlig men väldigt rolig att hoppa! Tyckte han hoppade bra också även om vi inte hoppade så högt i dag. Känns i alla fall som en bra början på uppladdningen inför tävlingarna i vår.

Väl hemma igen red jag ett lättare dressyrpass på Corran. Jobbade traven lite och red trav-halt-trav, tycte hon var lite lägre i formen än vanligt och det är bra!

Nu är jag rätt nöjd och trött efter en riktigt bra hästdag!


Totte vid sitt förra ridhusbesök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0