Regn och ridhusbesök!

I dag har det varit full fart, först jobb på Ica och sen ridning. Skulle skynda mig rida ut Totte först, men precis när jag plockat fram sadeln så blev det ett jäkla oväder med blåst och regn. Avvaktade det värsta innan vi begav oss i väg, när vi kom hem igen hade det slutat att regna också. Red samma tur med honom i dag som jag gjorde sist jag red ut själv, det är ju faktiskt bara andra gången som han rids ut ensam men i morgon hoppas jag kunna rida en annan sväng med honom. Han var i alla fall pigg och lite småbusig i dag!

Efter Totte så åkte jag med Räkan till ridhuset. Det var fler som red när jag började så jag byggde fram lite travbommar bara som början. Värmde upp med ganska mycket galopparbete, gäller att passa på när underlaget är bra! Och återigen så är det ju galoppen som Räkan behöver jobba med. Hoppade sedan fram med lite studs, tre låga studs bara ur båda varv. Tyckte det var ganska stor skillnad mellan varven, inte alls lika bra känsla i vänster varv som i höger. Avslutade med att hoppa en liten serie med tre räcken, med ett galoppsprång mellan, och galoppbom mellan. Här kändes hon jämnare mellan varven och jag tyckte hon jobbade på bra. Det här är ju övningar som är jobbiga för Räkan eftersom hon lätt blir lite långsam mellan och över hindren, och just därför är det ju precis det här hon behöver jobba på!

Tanken var att jag i kväll skulle åka till grananrna och titta på melodifestivalen, men jag väl kommit hem och tagit in hästarna var alla min energi slut så jag har landat i soffan och där blir jag nog kvar i kväll!


Jag och Räkan när vi var i ridhuset förra lördagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0