Halka!

Vaknade i morse av att det smattrade sommarlikt på rutan, det regnade ute! Resultatet av detta var att det inte var helt lätt att rida någonstans i dag, där det varit skottat var is och halt, och på våra stigar i snön var det för mjukt. De skodda hästarna fick ridas ut och Totte fick vila, han är oskodd så jag vågade mig inte ut på honom utan gör ett nytt försök i helgen.

Corran var först ut och fick vara lite försökskanin på underlaget. Vi ville gärna galoppera lite och det slutade med att vi fick ta galoppen ute på vägen där det för dagen var bäst, nysandat och allt! Sen red jag och Malin ut, jag med Räkan. Räkan var pigg och riktigt laddad, och hon kändes jättefin i traven! Så kul, tänk om hon kunde gå så på banan med men det kanske kommer! Red ut Taggen som avslutning, han höll sig bra på mattan i dag med.

Eftersom det varit så varmt i dag så fick hästarna gå utan täcke på dan! Skönt för dom, de passade på att rulla sig riktigt ordentligt!

Taggen i solen i dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0