Tappskor!

I morgon är det tävling, vi ska till Kramfors och hoppa, och jag ska ha både Räkan och Taggen med mig. Dock kanske inte uppladdningen blev som jag hade tänkt mig. Jag hade bytt på jobbet så jag slutade redan kl 16 för att hinna rida och tvätta hästarna utan stress, men det blev inte som planerat.

Att få en tappsko på hästen dagarna före tävling är inte speciellt roligt, att då få en tappsko på båda hästarna som man ska tävla är verkligen inte roligt! Det började igår kväll när jag skulle ta in grabbarna, deras hage är ganska blöt (vilken hage är inte det efter allt regn?) och de var rätt uppjagade igår och sprng runt och busade. Självfallet hade då Taggen tappat en framsko. Sen i morse när jag var och kollade brudarna på deras bete så såg jag att även Räkan tappat en sko... En olycka kommer sällan ensam!

Men nu har båda hästarna alla skor, de är badade, Räkan är riden och alla grejer är packade. Ja jag hoppas i alla fall att alla grejer är packade! Det lär visa sig i morgon. Nu blir det till att fixa fika och sen sova, tidig morgon är det som vanligt. Jag planerar att vara ute i stallet vid 5tiden! Håll tummarna nu!


Jag laddar med en fin hoppbild på Taggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0