Nationaldagen!

Min nationaldag firades hemma, med hästarna. Den större delan av dage har gått åt till att stängsla, något som jag verkligen tcker är tråkigt samtidigt som det känns väldigt mycket som sommar. Men i kväll kunde jag släppa ut brudarna i en ny hage, och verkligen ny hage då jag inte har haft några hästar där förut. Grabbarna ska också få en ny hage i morgon, men de ska gå kvar på gården och sova inne några nätter till. Men jag slipper fodra i hagarna nu i alla fall.

Red lite på kvällen, Taggen en kortare tur och sen red jag och Malin ut med Corran och Oliver. Och precis då började det hällregna och hagla. Gissa om vi var genomblöta när vi kom tillbaka igen! Avslutade med att rida Peppe lite här hemma på gården. Tränade på att rida i backarna till och från vägen, först ledde Malin oss men efter en stund tog vi loss linan och till slut red jag alldeles själv då hon stannade vid boxarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0