Halt häst!

I kväll red jag ut Räkan efter jobbet. Vi red en skogsväg och galopperade en hel del. I en skrittpaus på väg hem känner jag hur Räkan svajar till och sen blir hon halt. Jag tittar ner och ser att hon går på tån på vänster bak. Sitter av och hittar en ganska stor sten som kilat fast sig mellan skon och strålen! Efter jag tagit bort den var det bara att sitta upp och rida igen, hon var åter ohalt. Nu är det bara att hålla tummarna att det inte blir någon hovböld av detta. Men jag upptäckte det ju snabbt och hon hann inte gå många meter med stenen, tyvärr är Räkan känslig i hovarna så det är bara att avvakta och se. I så fall kommer nog hovbölden lagom till kvällstävlingen i Matfors som är om en vecka. Det brukar ta 7-10 dagar för en hovböld att mogna, bara att hoppas på det bästa!


Sötaste Räkan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0