Bra dag!

Haft en bra dag i dag, dessutom sommarväder -underbart!

Började dagen med att tömköra Peppe, måste säga att han utvecklats mycket sen han kom hit, och dessutom har det hänt så mycket med kroppens hans. Det kommer bli en riktigt fin pålle det där! Första gången jag tömkörde honom hade jag stora problem att bara ta mig från punkt a till punkt b, och i dag jobbade jag med hur han travade och formen! Det är så roligt med alla framsteg hos unghästarna.

Sen red jag och Malin ut med Taggen och Oliver, en jättemysig tur ner till älven och med en massa galopp. Tyvärr tyckte Taggen att han skulle lämna sin sko i skogen, så det blev en lugn promenad hem igen sen. Hann även dressyra lite med Räkan innan jag åkte till Ammer för träningar, och jag tyckte Räkan kändes riktigt fin i dag!

Med till Ammer fick Corran följa, red ett dressyrpass på henne innan träningarna. Hennes matte var med och filmade lite för att kunna skicka till spekulanter. Corran kändes rätt fin och avspänd. Avslutade med två träningar, med jättefina ponnyer innan hemfäd och kväll.

Som sgt, en bra dag! Visst har jag ett underbart jobb?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0