Aprilväder!

I dag har det verkligen varit växlande väder, riktigt aprilväder med regn och sol om varannat och samtidigt! Kvällen har dock varit fin så jag hoppas det håller i sig till i morgon. Vill verkligen ha lite finväder nu så beteshagarna torkar upp! I morgon skulle jag egentligen i väg och träna, var anmäld både till hoppträning i Sollefteå och dressyrträning i Ammer, och båda blev inställda! Något besviken, så även i morgon blir jag hemma. Vilket kanske är lika bra då jag inte hunnit allt jag tänkt i dag.

Ridit har jag gjort i alla fall. Räkan, Taggen och Corran fick alla gå en varsinn uteritt, red dom på olika vägar men de fick alla tre galoppera mycket! Peppe tömkörde jag ut. Han har ju haft lite problem med balansen när jag suttit på och marken varit lite ojämn eller i backar, så i dag tömkörde jag och klättrade lite, dessutom i lite besvärlig terräng. Vilket gick jättebra men är lite jobbigt även för den som går efter.. Kvällen ägnades åt stängsling och eldnng av gammalt ensilage.


Peppe fick beta lite utanför boxarna efter dagens arbetspass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0