Finbesök!

I dag har jag haft finbesök! Peppes ägare har varit här för att hälsa på honom och för första gången rida sin häst! Jag longerade lite först så¨de skulle se hur han rörde sig och jobbade. Sen red vi ut en liten sväng, jag red Räkan. Efter fika och prat fortsatte sedan min dag med uteritt på Corran.
 
Eftermiddagen var fullbokad med lektioner, träningar och ridning. Fick lite panik då vägen var avgrävd när jag var på väg till första lektionen. Det var bara att vända och köra runt en omväg, blev en kvart sen men det var inte så mycket att göra åt då det inte var skyltat att vägen var avstängd. Hade först två träningar, en hoppgrupp och en dressyrlektion. Sen red jag Totte, red ut tillsammans med hans ägare som red deras andra häst. Han skötte sig bra men blev väldigt trött. Red även en annan kunds häst, en trevlig halvblodsvalack som bara känns bättre och finare för varje gång jag rider den! Väl hemma igen red Malin ett dressyrpass, hon red ju även igår men det var nog bra med en repris i dag för Oliven blev så fin!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0