Dressyrtävling!

I kväll är jag en trötter, det har verkligen varit en lång dag!
 
Min dag började vid 5.45 när jag gick ut och knoppade båda hästarna, sen var jag klar i stallet strax efter 20 på kvällen igen... Tävlingen gick i alla fall hyfsat. Taggen la in lite egna tricks som bakutsparkar och galoppombyten, det ger inga extra poäng! Räkan skötte sig super, är så nöjd med henne, vi hade en miss men det var ett ryttarfel. Jag och Räkan landade på 59, 09%, vårat mål är 60% så vi börjar närma oss! Men ännu fattas det några procent upp till placering, bara att träna vidare!
 
Har i alla fall sett många fina hästar i dag! Men den finaste dressyrhästen red jag hemma på kvällen sen! Jag och Malin red ut på Corran och Oliven, blev en lite tur med en ordentlig galopp på hemvägen. Hann även longera Cornelis, som var jätteduktig, vi jobbade med galoppfattningar och han fick prova att hoppa mina små stockar i linan vilket också gick jättebra. Avslutade med att grilla och äta en jättegod  rabarberpaj. Nu är jag sjukt trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0