Tottes första uteritt!

I dag har jag ridit ut Totte för första gången! Så kul! Jag började med att longera honom en liten stund, vilket behövdes för han var busig och okoncentrerad. Sen satt jag upp och vi red ut tillsammans med Räkan, som Malin red. Det var ingen lång tur, tog kanske 25 min, och vi skrittade bara men vi red både på vägen och i snön så jag tror han var rätt nöjd efteråt! Superduktig pålle!



Även de andra hästarna har ridits ut i dag, Corran tillsammans med Malin och Oliver, hon var pigg i dag och ville mest gå på högsta växeln. Taggen red jag i snön, han var taggad men jobbade väldigt bra, och var helsvettig efteråt! En lektion i grannbyn hann jag också med. En bra hästdag med kanonväder, dock verkar det bl kallare nu bara hålla tummarna att det inte blir alltför kallt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0