På äventyr med Corran!

I dag har Corran varit på äventyr, vi har nämligen varit i Östersund och ridit dressyrträning. För er som minns så var jag ju i väg strax före jul och tittade på dressyrträning för Martin Ågevall och nu fick jag chansen att träna för honom. Corran har ju inte varit i väg så mycket, och har ju bara varit i ridhuset i Ammer tidigare så för henne blev det ju ett litet äventyr!

Och visst var Corran lite spänd och tittade på allt men det hade kunnat vara värre. Hon tappar ju lite bjudning när hon är spänd så jag fick mest rida frammåt, till slut hjälpte även Martin till från marken för att få fram henne bättre. Vi gjorde inget avancerat, vi travade och galopperade runt lite bara. Men jäklar som hon travade!! Jag hade fullt upp med att hänga med Corran runt i ridhuset så själva ridningen var väl sådär, men Corran imponerade tydlingen både på åskådarna och Maritin så det var ju roligt! Det är faktiskt jättekul att få chansen att få rida en sån fin häst, dessutom en så mysig och social pålle!

Vi blev kvar en stund och tittade, fikade och surrade lite, när vi skulle fara hem igen hade det börjat regna. Och det är inte så roligt med 12 mil att köra, och inne i Östersund fick vi problem. Vid rödljusen på väg upp på Rådhusgatan blev vi stående eftersom det var för halt! Jag och Mia fick dirigera om trafiken så Nisse kunde backa och ta om, flera gånger fick han prova innan han kom i väg. Sen blev det en rask promenad bort till Jamtli där vi kunde hoppa in i bilen igen, som tur var gick resten av vägen bra sedan, men jag är glad att jag slapp köra! Tror Corran var rätt nöjd när hon fick komma ut i sin hage igen i kväll!

Finaste Corran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0