Totte ute på egen hand!

I dag har jag ridit ut Totte ensam utan sällskap! Har ju tidigare ridit själv på banan och på slingan i sommarhagen, men i dag var första gången utanför gården, vi red rundan på nersidan där vi ju ridt en hel del. Och Totte var så duktig, det var som om han aldrig gjort annat! Inte en tvekan eller en tendenser till att vara spänd, och han travade så glatt åt båda håll! Mycket nöjd med honom, han är så duktig!

Sen red jag ut Corran med Malin och galoppintervaller med Räkan, min planering sprack så jag hann inte med Taggen. Det är sånt som händer, men som tur var händer det inte så ofta! På kvällen har jag haft lektioner, och det utan termobyxor! Vårväder!


Bild från en av de första uteritterna, nu rider vi ut själva utan problem! Tänk va duktig han blivit!

Kommentarer
Postat av: Lizen

Hallå där.

Va kul att det går så bra med lille Totte. :-)

Tänkte höra om en grej, jag läser att du kör rätt ofta med galoppintervaller...

Hur kör du intervallen? Fart, längd, tid osv...???

Håller på att konditionsträna min kuse för fullt nu, då det har släppt lite med alla nerver som flaxat överallt. Så vi är ute å galopperar en hel del. Men blev lite nyfiken på hur du tränar intervallen.

Kanske nåt man ska prova lite mer seriöst än vad vi gör nu. Dock så gör han ett bra jobb, i friskt galopptempo, men ändå inte fullt ös.

Tips tack! :-D

2012-03-01 @ 20:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0