Snö!

I dag har det snöat mest hela dagen, det börjar kännas som det räcker med snö nu...

Började med ett dressyrpass på Corran, hon kändes riktigt fin men oj så trött och svettig jag blev! Tycker att både bjudningen, formen och galoppen har blivit bättre. I dag kunde vi hålla galoppen i flera varv på banan utan drivning från marken! Att formen har blivit bättre hänger i hop med att bjudningen är bättre och att hon kommer lite mer genom kroppen, hon vill gärna gå kort och hög i formen så jag jobbar med att försöka få henne i lägre form med längre hals. Efter Corran var det dags för Totte, även i dag blev det uteritt tillsammans med Räkan och malin. Jag longerar fortfarande lite innan uppsittning, ändå blev han väldigt spänd när vi skulle sitta upp och rida i väg i dag. Men han lugnade sig efter en stund och gjorde inget, vi red först några varv på slingan jag har i sommarhagen, travade lite också och sedan red vi en sväng på Revvägen. Jag måste säga att Totte är väldigt pigg, alert och vaken för att vara så ung och grön, han blir nog en rolig ridhäst!


Från gårdagens uteritt!

Efter ridningen kom veterinären och vaccinerade Corran, Totte och Oliver så nu är gårdens hästar färdigvaccinerade för i år, skönt! Jag red Taggen på eftermiddan, han fick gå galoppintervaller i sommarhagen och han kändes super! Jag hann även gå i genom staketen, drog av snö och spände tråden vilket verkligen behövdes fast det bara är någon vecka sedan jag gjorde det sist. På kvällen blev det äntligen lektioner igen efter två inställda lektionsdagar pga kyla.

Corran höll mig sällskap när jag kollade hennes hage!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0