Galopp!

I dag har det varit ett omväxlande väder, på förmiddagen toksnöade det så vi var som snögubbar när vi ridit, men sen på eftermiddagen blev det sol och underbart väder! Men det stora glädjeämnet för dagen var ändå Totte som jag galopperat på i dag!

Jag red ut Totte tillsammans med Malin och Räkan, jag satt upp direkt utan longering och alldels själv utan hjälp. Vi red på nersidan, det blev ganska mycket snöpulsning för stigen hade drivit igen lite så hästarna fick jobba en del. På hemväg provade vi att galoppera, första försöket blev mest galopp på stället men i andra försöket gick det bättre och vi fick fin galopp! Så nöjd!

Sen red vi ut med Corran och Oliver också, i snöyran, och när vi var klara var vi helt översnöade! Men på eftermiddagen var det sol igen när jag red galoppintervaller med Taggen, så härligt. Kvällen spenderades med lektioner!


Dagens glädjeämne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0