Kyligt!

Då var det kallt igen, inte utan att man funderar på at gå i ide hela vintern. I morse var det inte så farligt men när jag kom hem från jobbet nu i kväll så var det -20 grader och nu är det nog ytterligare någon grad kallare. Burr!
 
Tömkörde trots kylan Räkan, hon var spänd och kort i kroppen och även om hon släppte efterhand så var hon kort och stum i steget. När jag drev på henne så sprang hon bara fortare utan att länga ut steget, när vi skrittade av satte hon i alla fall bakhovarna i framhovarnas spår men inget övertramp och det är ju verkligen önskvärt. I dag var det nog ännu lite mer spänt och stelt pga kylan men jag inser ju verkligen hur mycket spänningar hon har i kroppen. Mycket lösgörande arbete väntar framöver! 
 
Så mycket mer blev det inte i dag, väderprognosen för i morgon ser inte alltför positiv ut men jag håller tummarna att det ska gå att motionera några av hästarna i alla fall. Dessutom kommer hovis i morgon och Räkan ska få ordentligt med broddar och snösulor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0