Kvällen!

I dag har det varit kallt, -17 grader nu i kväll och jag tömkörde Taggen efter jobbet. Tycker det är bra att tömköra när det är kallt för man håller värmen bra och kan ha mycket kläder på sig, enda problemet är händerna då man gärna blir kall av att hålla töm och pisk och ju inte vill tappa finkänsligheten med klumpiga vantar.
 
Gick i alla fall väldigt bra att tömköra Taggen. Han var lite mer avspänd i kväll och stundtals, faktiskt ganska långa stunder, riktigt fin! Skulle önska att han var lite mera lösgjord, framförallt i huvudet men det kommer nog. Och så skulle jag önska mer bjudning, men det är precis som när jag rider honom -bjudningen kommer när han spänner av. Jag tror i alla fall att tömkörningen kommer vara ett bra jobb för honom så vi ska fortsätta jobba med det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0