Julrusch!

Nu börjar julruschen att märkas av på jobbet på Ica. Mycket varor som kommer, mer kunder än vanligt på en måndag som dessutom handlar mer och i dag dessutom en tredje del av personalen sjuka... Men det gick rätt bra ändå, och nu är jag ledig två dag innan det värsta rycket på jobbet.
 
På kvällen blev det en ganska snabb sväng i stallet, inte så ofta jag är inne före klockan 21 en måndagkväll då jag ju alltid jobbar sent då men i kväll så. Jag red Szum en liten stund här hemma. Jobbade honom först lite från marken och sen red jag. Vi provade lite trav i dag igen, forfarande väldig korta sträckor dock lite längre än sist. Jag är väldigt försiktig med traven då jag ju ite riktigt vet hur han kommer reagera, jag gjorde ju precis lika i skritten från början. Då red jag ju halt-skritt-halt och nu blir det i stället korta travsträckor. Szum har inte helt förstått att han faktiskt ska trava men de sista försöken i kväll kändes bättre. Efter ridningen var han på riktigt myshumör, jag vet inte om han är lite trött efter gårdagens longering i snön för i dag hade jag verkligen en lugn kille. Jag passade på att frisera manen, hovskägget och öronen på honom. För att kunna klippa öronen fick jag stå på en pall, han är alldeles för stor!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0